Trebuie să ne propunem

Trebuie să ne propunem… Să realizăm că în viaţă e nevoie să profităm de oamenii care se află în jurul nostru şi să încercăm să ne dăm seama singuri care sunt cei care merită atenţia noastră şi cei care merită admiraţia noastră. Eu admir câteva persoane şi în opinia mea privată de temperamentul celorlalţi, cred că sunt adevărate modele. „Trebuie să ne propunem”, îmi e foarte frică că în următorul an şcolar nu o să mai aud aceste cuvinte. Un adevărat om de cultură se pensionează, sau trece în altă etapă, una a odihnei, dar totuşi îmi pare rău, poate gândesc prea puternic, concentrat, dar nu pot să îmi imaginez etapele educaţiei mele lipsite de această persoană! 

Pot să spun că în 2 ani am învăţat foarte multe, am învăţat să apreciez arta, am realizat că arta nu se va devaloriza niciodată, arta nu se va schimba niciodată, cu toate că este singurul „divertisment” static, rămâne şi cel mai prolific financiar, dar şi moral. Am învăţat că literatura este singura cale prin care poţi să trăieşti de mai multe ori, literatura este o artă specială, scriitori francezi au fost adevărate opere de artă vii, de ce? Pentru că munca lor, arta lor, culorile lor, expresivitatea lor, cuvintele lor şi cărţile lor au rămas la fel de apreciate şi citite de milioanele de oameni şi după ce timpul a trecut cu nemiluita pe lângă ele, sau peste ele. Credeţi voi că volumele Harry Potter vor avea valoarea lui Madame Bovary sau La Reine Margot, eu nu cred! Poate pe moment au adus o siguranţă financiară scriitorului, dar în timp vor fi degradate de ani şi populaţia le va uita. 

Trebuie să ne propunem să înţelegem că televizorul este un factor distructiv al sufletului. Informaţiile ce ne sunt prezentate la televizor curg toate fără încetare, iar noi, creierul nostru nu are puterea necesară să le filtreze. Cu alte cuvinte televizorul, maşinăria care ne spală pe creier şi ne introduce informaţiile doar pe care le doreşte el, este un factor distrugător, un element care ar putea să lipsească cu lejeritate din viaţa noastră. 

Anul ăsta am întâlnit persoane minunate. Să nu încetaţi niciodată să iubiţi arta, sunteţi frumoase în felul vostru şi trebuie să vă propuneţi să rămâneţi aşa. Mă bucur că îmi sunteţi prieteni! 

Lasă un răspuns

