La maison du bon goût

Dacă stăm o clipă şi ne gândim adânc ce dorinţă să ne punem, care ar fi aceea? Eu vreau un castel, să fie doar al meu şi să fie amplasat şi decorat după bunul meu plac. Am vaga impresie că mă consideraţi sarit de pe fix, „cum să îmi doresc tocmai aşa ceva?” Când mă gândesc la un castel, nu vreau să cred că aş putea să locuiesc într-un „ditamai” complexul imobiliar gol şi rece. Nu, eu vreau să îmi beau ceaiul în fiecare dimineaţă într-o casă cu un aspect vechi şi impunător, decoartă victorian cu tente franţuzeşti. Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt pentru a descrie casa, acela ar fi eleganţă. Să fie amplasată în Londra, dar vizavi, când deschid geamurile să fie  Jardin du Luxembourg, să miros aerul îmbălsămat în parfumul florilor şi al frunzelor din parc. 

De m-aş muta cu tot cu casă în Paris? Poate datorită culturii, intrările la muzee pentru copii sub 18 ani sunt gratis, educaţia nu ar trebui să fie  mânjită de bani! În metrourile pariziene toată lumea citeşte, sau dacă nu lipsa de ocupaţie nu duce la îmbrânceli, la zgomot şi la batjocorirea celorlalţi călători, dialogurile din spaţiile publice se referă la expoziţii de artă, la teatru, la cărţi, la filme, muzică şi teme culturale precum arta sau şcoala. Îmi place mult Parisul, acolo vechimea unei clădiri este un lucru de laudă, eu unul iubesc casele vechi, apartamentele ce îşi păstrează aspectul vechi şi totodată modern, modern prin obiectele ce rămân în el şi revin la modă, moda vintage. 

Lasă un răspuns

